Volontär jobb och scrapping!

Mars 2008

Det är väl ungefär det jag sysslar med just nu. Det blir mycket UNHCR. Möten, besök i skolorna, uppdatera databasen, listorna (jag älskar listor) och annat. Jag har varit på konsultations dag och lärt mig mycket och dessutom fått mer jobb. Kul!

Jag var på lunch hos Hanna o Mohammed. Detta underbara par från Irak, som flydde under brinnande krig, skadades och hamnade i Malaysia som flyktingar. Familj och alla närstående finns inte mer. De fick prioritering i ansökan om att få komma till ett tredje land. Nu sen några dagar finns de i Nya Zealand. Underbart, jag önskar dem all lycka till. Ett liv utan rädsla!

 Hanna bjuder på härlig arabisk mat!

Annars blir det mycket scrapping. Tycker om friden att sitta och pyssla med papp och klister. Få ordning på alla foton mm. Man blir lite (?) köptokig i och för sig. Men det tycks vara normalt när man skrappar, skratt! Nedan är ett litet smakprov. Gör allt, min böcker, album, kort och tom canvas.

image66

Ni kan ju alltid titta för er själva.

http://nillamalaysia.webblogg.se/scrappingnilla

_

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0