Mothers day contest

Jag blev tillfragad att tillsammans med 4 andra vara domare i en tavling som Nestle och e-homemakers utlyst. Varfor jag? Jag har sponsrat ett projekt som hjalper ensamma kvinnor att bli sjalvstandiga. Skall beratta mer om dessa senare!

E-homemakers ar ett paraplyorgan som stodjer kvinnor som inte sjalva har mojligheten att jobba utanfor hemmet. De lar de allehanda saker som de kan utfora fran hemmet och pa sa satt tjana pengar. Forra aret salde jag smycken som en av KL tjejerna hade gjort och fortjansten gav jag till e-homemakers.

Iallafall sa var det 15 nominerade till tavlingen som vi skulle doma. Kriteriet for att bli nominerad var att man skulle ha startat eller gjort nagot vasentligt for ett barnhem. Pa "min" forsta plats kom en kvinna som med sin man startat ett barnhem. Efter att deras granne dott och lamnat kvar 8 barn utan omsorg fick de tanken, trots att de hade 7 barn sjalva, att ta hand om de 8 overgivna barnen. Vilket de gjorde och av det kom iden att starta ett barnhem. De har nu ett 60 tal barn. Hur osjalvisk ar inte en san historia? De vann inte men kom god tvaa.

Prisutdelningen blir i mitten pa maj med pompa och stat. Jag kommer tillbaka och berattar mer senare. Nu till Salaam Wanita.

Ar en grupp som startats under e-homemakers forsorg. Dessa kvinnor har lart sig att vava korgar av veckotidningar. De rullar de glansiga sidorna till harda band som de sedan vaver till olika korgar. Detta kan de gora hemma och resultatet blir fantastiska fargglada kreationer. Se nedan. Jag samlar ihop tidningar som pa detta satt gar till denna typ av atervinning.

240251-10

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag följer bloggen, ser fram emot fortsättningen. Lägg ut lite mer bilder, gärna på produkter Salaam Wanita gjort.
Kramis :)

2007-05-03 @ 04:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0