Tillbaka i KL - nytt jobb

Är nu tillbaka i värmen, skönt. Lite väl dåligt väder i Sverige denna sommar, måste jag medge!!

Skolan har börjat och rutinerna är tillbaka till vanligt. Jag har slutat som lärare och har istället blivit samordnare för UNHCR lärarna i engelska, hantverk mm. Intressant! Jag kommer sakna min klass men tycker jag kan göra mer nytta bakom kulisserna. Volontärerna hjälper också de olika grupperna med att sälja deras hantverk mm.

Malaysia ser ut som en enda stor flagga. Det är ju i denna månaden, augusti, som My fick sin självständighet för 50 år sen. Oh jisses vad det firas, en nationalism utan sin like. Man tävlar om vem som kan hänga upp den största flaggan på byggnaderna. Tidningarna är fyllda med "down the memory lane".


          


OCH vi har redan världens högsta, 100 m, flaggstång i Kuala Lumpur.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad roligt att du är tillbaks ute på bloggen!
Kramis K

2007-08-14 @ 07:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0